اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۱۵:۲۷
اذان ظهر ۱۲:۰۱:۵۰
اذان مغرب ۱۹:۲۶:۰۹
طلوع آفتاب ۰۴:۵۶:۰۹
غروب آفتاب ۱۹:۰۵:۵۲
نیمه شب ۲۳:۱۱:۱۰
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ - ۱۱:۵۴
دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

به جای کم سواد دانستن منتقدان بگوید آیا مثل آقای ترکان رای مردم را تزئینی می داند؟

زمانی که رییس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کرد گفت که می‌خواهم عزت و کرامت انسانی مردم را به آنها باز گردانم...

به جای کم سواد دانستن منتقدان بگوید آیا مثل آقای ترکان رای مردم را تزئینی می داند؟

به گزارش سراج24 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران ، نشست خبری اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در دفتر این اتحادیه دانشجویی با حضور خبرنگاران برگزار شد.

 در این نشست ابتدا از شعار اردوی آموزشی تشکیلاتی این اتحادیه دانشجویی که هفته آینده در مشهد مقدس برگزار می شود، رونمایی شد و علیرضا کریمی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل ضمن تبین شعار این اردو به برخی مسائل روز نیز واکنش داد.

علیرضا کریمی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری دوازدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر گفت: این اردو در نوزدهم بهمن آغاز و تا 25 بهمن ادامه دارد.

وی افزود: این مراسم با شعار «پیام انقلاب اسلامی، عزت و اقتدار ملی، از مسیر پیشرفت درون‌زا با اتکا به وعده الهی» در مشهدمقدس برگزار می‌شود.

کریمی ادامه داد: انقلاب اسلامی در سال 1357 در شرایطی رخ داد که تمام تحلیل‌ها و بررسی‌های جامعه‌شناسان نشان از واگرایی شدید جامعه مسئولین از اسلام و دین داشت.

وی تصریح کرد: ولی عملکرد انقلاب اسلامی باعث شد تمام معادلات کشورهای منطقه و جهان دچار تحولات شود.

کریمی خاطرنشان کرد: پاسخ امام خمینی (ره) به سوال اساسی تحلیلگران در آن زمان که ایشان چگونه می‌خواهند جامعه‌ای را که در آن واگرایی وجود دارد اداره کنند، این بود که  با اتکا به 3 ویژگی اساسی این راه را ادامه خواهند داد که اول وعده‌های الهی و اعتماد به خدا، دوم اعتماد به مردم و سوم اعتماد به خودشان است که این پاسخ امروز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: امام بعد از انقلاب صحبت‌هایی همچون آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ملت ما ملت مبارز است، داشتند که اگر در شرایط فعلی آنها را بیان می‌کردند متهم به افراط‌گری می‌شدند چرا که با مطالعه برخی نظرات امام متوجه می شویم که امروز عده ای امام را در راس افراطیون می دانند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: انقلاب اسلامی چند پیام مهم دارد که یکی از آنها شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی است.

کریمی ادامه داد: انقلاب اسلامی برای مردم منطقه و جهان این پیام را داشت که اگر کشوری می‌خواهد به عزت و افتخار برسد و در تمام دنیا کشوری آبرومند باشد باید به قدرت درون و شخصیت‌های داخلی اتکا کند.

وی خاطرنشان کرد: دو نگاه اساسی امروزه در میان سیاسیون وجود دارد که یک نگاه از تعامل و همکاری با کشورهای غربی سخن می‌گوید و نگاه دیگر به ظرفیت‌ها و باورهای درونی اتکا دارد.

کریمی با اشاره به کشورهایی مانند مصر اضافه کرد: این کشورها تماما دنباله‌رو غرب بوده‌اند و از کمک‌های غرب بهره‌مند شده‌اند ولی اکنون در وضعیت بدی قرار دارند.

 دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تاکید کرد: اگر مصر را با کشور ایران مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که کشور ما با تمام مشکلاتی مثل تحریم‌ها، جنگ تحمیلی و ... در مقابل خود، پیشرفت قابل توجهی داشته است تا حتی نظرسنجی‌های مختلف ایران را مقتدرتر از مصر می‌دانند.

وی اظهار داشت: علت اینکه جمهوری اسلامی در طی این دوران مقتدرتر از این کشورها است این بوده که ما در طی سال‌های گذشته به درون اتکا داشتیم و با در نظر گرفتن این موضوع به سمت جلو حرکت کرده‌ایم البته این اقدام جمهوری اسلامی مانع حضور در عرصه سیاست‌های خارجی نبوده است.

کریمی ادامه داد: دانشجویان مستقل این نظر را دارد که برای پیشرفت فقط باید به داخل متکی بود برخلاف گفته بعضی‌ها که احساس می‌کنند تنها با تکیه بر غرب و خارج می‌توانیم پیشرفت کنیم.

کریمی در ادامه به برخی موضعات روز پرداخت.

وی در رابطه با فضای سیاسی و عمومی کشور تصریح کرد: اتفاق عجیبی که در شرایط فعلی رخ داده است در رابطه با بحث اقتصادی بوده و برخلاف گفته روحانی که قرار بود کرامت مردم ایران را به آنها بازگردانند مشاهده می‌کنیم خلاف این موضوع در حال شکل گرفتن است.

کریمی تاکید کرد: اخیرا صحبت‌هایی در مورد بالا رفتن قیمت‌ حامل‌های انرژی شنیده شده است و نگرانی ما از این است که این حرکت باعث ایجاد تورم بالا شود. همانطور که آقای روحانی هم تاکید کردند شیب افزایش قیمت ها تند است اما شرایط جامعه تحمل چنین یافزایش قیمت را ندارد و هشدار می دهیم که اتفقات سال های 72 و 90 مجددا تکرار شود.

کریمی افزود: زمانی که رییس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کرد گفت که می‌خواهم عزت و کرامت انسانی مردم را به آنها باز گردانم. ایشان همچنین اینگونه مطرح کردند که من مخالف اقتصاد صدقه‌ای هستم.

دبیر اتحادیه انجمن‌های دانشجویان مستقل با اشاره به پرداخت سبد کالا توسط دولت خاطر نشان کرد: هر چند سیاستی که دولت در رابطه با سبد کالا داشت سیاستی مشخص بود و بیانگر این بود که دولت مخالف افزایش نقدینگی در جامعه است و به معیشت مردم توجه دارد –که این به نوع خود خوب است- اما مدیرانی که این طرح را اجرا کردند به این دلیل که مدیرانی هستند که بیشتر کارهای ستادی انجام داده‌اند تا کارهای صفی و میدانی، باعث شد که وضعیت به شرایط کنونی تبدیل شود آنها در این وضعیت تصمیمات غلطی را گرفتند که باعث شد در سالگرد پیروزی انقلاب ما بازتاب‌های زننده‌ای داشته باشد.

کریمی در تکمیل سخنان خود گفت: صف‌های طولانی سبد کالا باعث لطمه زدن به عزت انسانی می‌شود و در سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی چنین اتفاق‌های بدی بازتاب خوبی در رسانه‌های خارجی نخواهد داشت.

وی به رعایت نکردن عدالت در توزیع سبد کالا اشاره کرد و گفت: عدم رعایت عدالت در توزیع سبد کالا باعث شده خانواده 6 نفری به اندازه یک خانواده 2 نفری این سبد را دریافت کنند در صورتی که نیازهای آنها با هم یکی نیست و یا اینکه خیلی از خانواده‌های نیازمند، نمی‌توانند این سبد را دریافت کنند اما فرمانده استان و برخی نمایندگان سبد کالا اختصاص داده شده است.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله نقد و آزادی بیان در دولت تدبیر و امید پرداخت.

کریمی در ادامه افزود: دولت جدید در شش ماه گذشته کارنامه بدی از خود نشان داده زیرا با منتقدین رفتار درستی نداشته و حاضر به شنیدن صدای تشکل‌های دانشجویی نبوده است. ما یادمان نمی رود که آقای روحانی در زمان تبلیغات انتخاباتی در مورد منتقدین می‌گفتند که منتقدین به مسوولان کمک و مشاوره می‌دهند.

وی تصریح کرد: روحانی امروز در سخنانی گفته است که چرا فقط یک عده معدود کم‌سواد باید از توافق ژنو حرف بزنند می‌خواهیم بدانیم که مگر منتقدین دولت همان نمایندگان مجلس نیستند پس چگونه می‌شود آنها که عصاره ملت هستند بی‌سواد باشند. نمایندگان مجلس از طریق آرای مردم وارد مجلس شده ‌اند شما نیز با آرای همین مردم به عنوان رییس جمهور انتخاب شده‌اید پس چنانچه آنها کم سواد هستند شما نیز در مدرک آکادمیک خود یک تجدید نظر داشته باشید.

وی در خصوص اظهارات اخیر ترکان نیز گفت: اظهارات اخیر اقای ترکان نشان می‌دهد که ایشان دید تزیینی نسبت به آراء مردم دارند بنابراین از رئیس جمهور می خواهیم به جای کم سواد دانستن منتقدان، نظر خود را در این زمینه مطرح کنند.

کریمی اظهار داشت: روحانی در 16 آذر حاضر نشد صدای تشکل‌های دانشجویی در روزی که سه شهید در راه آزادی تقدیم شده است را بشنود.

وی در رابطه با آزادی مطبوعات نیز اضافه کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد با توقیف روزنامه بهار اعلام مخالفت می‌کند ولی وقتی روزنامه یالثارات توقیف می‌شود صحبتی نمی‌کند آیا این نوعی برخورد جانبدارانه نیست؟

کریمی ادامه داد: تصمیمی که دولت در مورد تعطیلی نمایشگاه مطبوعات گرفت در این چند سال اخیر بسیار عجیب بوده است و تا به حال شاهد چنین تصمیمی نبوده‌ایم که به تحلیل من دولت به خاطر اینکه کسی در رابطه با مذاکرات ژنو اقدام و صحبتی نکند این نمایشگاه را تعطیل کرد.

وی در ادامه ایرادی هم به بحث ارائه گزارش 100 روزه رئیس‌جمهور گرفت و افزود: چرا مجریان این برنامه حتی یک سوال انتقادی هم از رئیس‌جمهور نکردند، انگار که دولت هیچ ایرادی نداشته است، فقط  در این برنامه مانده بود که در مدح رئیس‌جمهور مجریان اشعاری را مطرح کنند.

در ادامه این نشست یکی دیگر از اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سخن گفت.

سپس محمد رضایتی قائم مقام تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل نیز به برخی مسائل روز واکنش داد.

محمد رضایتی قائم مقام تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری دوازدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر، در رابطه با انقلاب اسلامی گفت: نکته‌ای که در مورد انقلاب اسلامی وجود دارد این است ما ببینیم سخنان صریح امام(ره) چه بوده است.

رضایتی اضافه کرد: زمانی که حضرت امام در آستانه ورود به کشور در پاریس به سر می برند، با خبرنگاران خارجی گفت‌وگومی کنند؛ یکی از سوالاتی که در زمان تبعید امام(ره) از وی پرسیده شد این بود که ایشان چگونه قرار است مقابل رژیمی بایستد که کشورهای خارجی حامی آن هستند و ژاندارم منطقه است و دارای قدرت نظامی و سیاسی است؛ تا جائیکه یکی از خبرنگاران می گوید آیا شما که قرار است به ایران بازگردید، از حمایت های کشورهای خارجی برخوردارید؟

رضایتی با اشاره به اینکه پاسخ امام باید آویزه گوش مسئولین ما باشد، ادامه داد: امام(ره) در پاسخ فرمودند ما نیازی به حمایت‌های خارجی نداریم و پشتیوانه من حمایت مردمی است که در کشور وجود دارند و تکیه من به درون است که این موضوع امروز باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

قائم مقام تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: البته امام (ره) بیان می‌کنند که نمی‌خواهیم درهای کشور را به سمت خارج ببندیم و با تعامل با دنیا مخالفتی نداریم.

وی اضافه کرد: دولت همه توجه خود را به مسئله سیاست خارجی که رویکردی امیدوارانه برای غرب داشته معطوف کرده که یکی از دستاوردهای آن توافق ژنو است.

رضایتی با اشاره به اینکه مخالف توافق و تعامل با غرب نیستیم، اظهار داشت: ما مخالف رسیدن به توافق بد هستیم و توافق ژنو توافق بدی بود در صورتی که ما می‌توانستیم توافق خوبی هم داشته‌باشیم. البته پروپاگاندای رسانه ای دولت این گونه سخنان را بر نمی تابد و منتقدان را مخالف پیشرفت و مذاکره معرفی می کند در حالی که ما به دنبال مذاکرات خوب هستیم نه مذاکراتی نتیجه اش نتیجه بدی باشد.

وی با این سوال که دولت در بحث خارجی  تا به حال چه دستاوردهایی داشته‌است، افزود: در طی 6 ماه گذشته قریب به 10 بار تهدید نظامی شده‌ایم که این حجم گسترده در این زمان‌کم بسیار قابل توجه و بی‌سابقه است.

رضایتی اضافه کرد: زمانی که ما از تعامل و باز شدن درهای کشور حرف می‌زدیم اما گستاخانه ما را تهدید به حمله نظامی کردند و جالب اینکه باز هم لبخند زدیم و به قولی سر خود را زیر برف فرو بردیم، آیا آن عزتی که روحانی می‌خواست به مردم برگرداند این است؟ کار به جائی رسیده است که یک مام دون پایه در وزارت امور خارجه آمریکا هم ایران را تهدید می کند؛ مقامی که شاید آمریکائی ها هم او را نشناسند.

وی ادامه داد: این روزها بد نیست که دیپلمات‌های کشور توجهی به شجاعت و ایستادگی وزیر امور خارجه سوریه کنند که گفت تا آمریکا عذرخواهی نکند صحبتی با آنها نمی‌کنم.

رضایتی اضافه کرد: ما نگران این هستیم که در جلسات خصوصی وزیر خارجه چه اتفاقی رخ می‌دهد وقتیکه در جلسات عمومی تا این اندازه نسبت به اسرائیل با لطافت سخن می گویند!

وی خاطرنشان کرد: آیا اگر ظریف بگوید می‌خواهد در رابطه با هولوکاست تحقیق کند، غرب این اجازه را به وی خواهد داد؟ من بعید می دانم.

وی با اشارهبه مذاکرات هسته ای گفت: مگر قرار نبود از این پس مذاکرات در حد کارشناسی ادامه پیدا کند؟ پس چرا آقای ظریف با جان کری دیدار محرمانه می کند.

رضایتی اضافه کرد: در سازمان ملل قطعنامه‌ای صادر شد که اینبار 53 رای بیشتر از قطعنامه‌های دیگر که علیه ایران صادر می‌شد داشت. آیا آن اقتداری که از آن صحبت می‌شد اینگونه به دست آمده‌است؟

رضایتی با اشاره به اجلاس داووس گفت: سابق بر این جمهوری اسلامی در اجلاسی شرکت میکرد که تبلور شعار نه شرقی نه غربی باشد مثل اجلاس عدم تعهدها اما اکنون مسئولین در اجلاسی شرکت می کنند که تنها دغدغه برگزار کنندگان آن تامین منافع کارتل های اقتصادی نزدیک به صهیونیست است تا جائیکه به شیمون پرز هم جایزه صلح می دهد.

رضایتی با انتقاد از شرکت دولت در اجلاس داووس گفت: ما نباید در اجلاسی که به یکی از جانیان اصلی بشریت جایزه صلح می‌دهند شرکت می کردیم ضمن اینکه رویکرد دولت هم جالب بود تا جائیکه در یک نشست اقتصادی، دیپلمات های دولت حضور داشتند نه وزاری اقتصادی.

این فعال دانشجویی افزود: غرب می خواهد ایران را در مسئله هسته ای متوقف کند و به نظر می رسد دولت هم در این دام افتاده است تا جائیکه آقای روحانی در یک مصاحبه 15 دقیقه ای 12 دقیقه به مسئله هسته ای می پردازد.

وی با اشاره به رویکرد وزارت علوم در دولت یازدهم تصریح کرد: در نگاه اول مهمترین وظیفه وزارت علوم پرداختن به علم و اولویت دادن علم و دانش به موارد دیگر است ولی متاسفانه چنین چیزی را شاهد نیستیم و به نظر می رسد تنها چیزی که مورد دغدغه وزیر نیست مسئله پیشرفت علمی است.

رضایتی با اشاره به اینکه کشور ما رقبای زیادی در بحث علمی دارد خاطرنشان کرد: رقابت علمی بحث لحظه‌ای است و خطر سبقت از ایران وجود دارد.

وی گفت: وزیر علوم باید توضیح دهد که اگر توجهی به علم داشته است چه اقداماتی انجام داده، اقدام‌های مهم علمی کشور در این چند ماه چه بوده است و یا حداقل 3 مورد از آن را بیان کند. بنده برای این صحبتم نشانه هایی دارم که وزارت علوم دغدغه پیشرفت علمی ندارد.

رضایتی با اشاره به اینکه 4 میلیون و نیم دانشجو در کشور وجود دارد، اظهار داشت: چه ضرورتی دارد با وجود این همه دانشجو وزارت علوم وقت خودش را صرف دانشجویان اخراجی کند و من متاسفم برای اینکه دانشجویان اخراجی را با نام ستاره‌دار معرفی می‌کنند آیا کسی که هدفش آشوب در کشور و دانشگاه و فتنه و ... است و با منافقن و گروهک پژاک ارتباط دارد، ستاره دار است؟

رضایتی تاکید کرد: نگرانی ما از این است که فضای سال 83 دانشگاه تهران به کل دانشگاه کشور منتقل شود البته دانشجویان انقلابی همیشه آماده مقابله با چنین رفتارهایی هستند.

وی با بیان اینکه نشانه دیگر عدم توجه وزیر علوم به علم آموزی بحث پژوهش است یادآور شد: عدم توجه به بحث‌های پژوهشی از طرف وزارت علوم یکی دیگر از بحث‌هایی است که ما را نگران کرده و امروز حال پژوهش در دانشگاه خیلی خراب است. قرار بود نیم درصد از 14.5 درصد اعتبارات ارزی شرکت نفت در اختیار بخش پژوهش کشور قرار گیرد اما نشد! قرار بود یک تا سه درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی به بخش پژوهش» در بودجه 93 اختصاص یابد که این هم محقق نشده است.

رضایتی در مورد موضوع استقلال دانشگاه ادامه داد: استقلال دانشگاه‌ها یک ظاهر خوشایند و فریبنده دارد اما یک فتنه جدید در دانشگاه‌هاست و ما بیم آن را داریم که با این بهانه یک منازعه قدرت و منازعه سیاسی احزاب در دانشگاه ها شکل بگیرد و ما این خطر را احساس می‌کنیم چرا که عمده روسای دانشگاه هایی که تغییر کرده اند یدطولایی در امور سیاسی دارند.

وی خاطرنشان کرد: استقلال دانشگاه‌ها واقعی نیست و برای وابستگی به جریانات سیاسی شکل می‌گیرد.

رضایتی اضافه کرد: روسای جدیدی که برای دانشگاه‌ها انتخاب می‌شوند وابسته به یک جریان سیاسی هستند که در درون یک جریان سیاسی دیگر وجود دارد.

وی در خاتمه با درخواست از وزیر علوم برای اتکا به ظرفیت‌های درونی دانشگاه اضافه کرد: نباید دانشجویان ما را با دانشجویان کشورهای دیگر مقایسه کرد هدف ما جلو زدن از آنها است و نمی‌خواهیم دنباله‌رو آنها باشیم. اینقدر طعنه دانشگاه‌های دنیا را به دانشجویان ما نزنید زیرا جوان‌های ما می‌خواهند به سمت جلو بروند نه دنباله‌روی آنها باشند.

وی در پایان گفت: ما از عقب افتادگی تحمیلی نگران نیستیم اما از ندیدن استعدادهای در درون دانشگاه ها ناراحتیم.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۷
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••